ISO 22000

ISO 22000: 2005 specifica cerintele pentru un sistem de management al siguranței alimentare în cazul în care o companie din industria alimentara tinde sa demonstreze capacitatea sa de a controla riscurile de securitate alimentară în scopul de a asigura ca produsele sunt sigure la momentul consumarii. Acesta este aplicabil tuturor organizațiilor, indiferent de mărime, care sunt implicate în orice aspect al lanțului alimentar și doresc să pună în aplicare sistemul care ar furniza constant produse sigure.

ISO 22000: 2005 permite unei organizații - să-și planifice, să pună în aplicare, exploatarea, întreținerea și actualizarea unui sistem de management al siguranței alimentelor scopul de a oferi produse care, în funcție de utilizarea preconizată a acestora, sunt sigure pentru consumator:
- Pentru a demonstra conformitatea cu cerințele legale și de reglementare aplicabile privind siguranța alimentară.
- De a evalua și de a evalua cerințele clientului și să demonstreze conformitatea cu aceste cerințe ale clienților convenite de comun acord care se referă la siguranța alimentară, în scopul de a spori satisfactia clientului,
- De a comunica în mod eficient problemele de siguranță alimentară la furnizorii lor, clienții și părțile interesate relevante în lanțul alimentar,
- Să se asigure că organizația se conformează politicii sale privind siguranța alimentară declarat,
- Pentru a demonstra această conformitate a părților interesate
 

ISO-22000. BENEFICII:

  • Diminueaza barierele comertului international
  • Ajuta firmele din industria alimentara sa devina competitive pe piata internationala;
  • Creste increderea consumatorilor in produs
  • Previne trasmiterea bolii la om;
  • Determina in timp util neconformitatile;
  • Reduce necesitatea si costurile testarii finale a produsului;
  • Reduce drastic posibilitatea aparitiei accidentelor care pot duce la contaminarea produselor;
  • Pe termen lung scad costurile legate de pierderile de materie prima si rechemarea produselor din piata;
  • Imbunatatirea semnificativa a comunicarii si cresterea nivelului de incredere intre clienti, furnizori si autoritatile de supraveghere;
  • Analiza sistematica, derularea unor procese sigure si eficiente in sensul sigurantei produselor alimentare si directionarea proceselor pentru identificarea potentialelor riscuri referitoare la igiena care pot periclita sanatatea consumatorului;
  • Previne probleme care pot sa apara referitoare la garantarea produselor;